יום שבת, 15 באוגוסט 2015

דוקו-Fashion 2015




היי לכולם

אני רוצה לדווח לכם על שבוע מדהים - דוקו-Fashion 2015 – שמתחיל בתאריך 16.8.15 וממשיך עד 22.8.15 בספיישל דוקו-פאשן שמשודר ב yes, הספיישל למשך רק לשבוע אחד ולכן כדאי שתעקבו! תכינו את הפופקורן, את הספה ואיזו שתייה מרעננת ותתחילו לצפות :)
הסרטים שמופיעים הם הכי מדוברים של השנה בסרטי דוקו- אופנה ומי מאיתנו לא אוהבת ולא עוקבת באובססיה מה הכי רלוונטי ומה הכי אופנתי וטרנדי?? כולנו פאשניסטיות שעוקבות ומאוהבות באופנה ולכן זו הזדמנות נהדרת לראות סרטים בנושא. אני יודעת שאני כל השבוע אהיה מרותקת לטלויזיה. בנתיים ציפיתי בסרט "נביאי/קובעי/חזאי הטרנדים | Trend Beacons" ואני ממש אהבתי אותו! מאד הזכיר לי את מה שבעצם  ירין שחף מתעסק אצלינו בארץ וגם בחו"ל ובהרצאה שהייתי אצלו (אם תרצו לקרוא על כך בפוסט- קישור )






יש כל מיני סרטים שישודרו כגון :


דיור ואני | Dior and I
התחרות הרשמית – פסטיבל טרייבקה
היכנסו לעולם של בית האופנה המוביל כריסטיאן דיור וקבלו מבט חסר-תקדים אל מאחורי הקלעים של יצירת קולקציה חדשה.ב-2012, כשהכריז בית האופנה כי ראף סימונס נבחר למלא את תפקיד המנהל האמנותי, הורמו כמה גבות בעולם האופנה. סימונס, מעצב בלגי שעסק בעיקר באופנת גברים ונתפס כמינימליסט, שמר עד אז על פרופיל ציבורי נמוך, ומעולם לא עסק באופנה עילית. היו לו בדיוק שמונה שבועות כדי ליצור את קולקציית הביכורים שלו ב"דיור", להבדיל מהתקופה הנהוגה בדרך כלל בתחום - חמישה עד שישה חודשים. "דיור ואני" מספק הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של בית האופנה שהוקם בשלהי שנות ה-40, ואל תהליך העבודה המרתק של סימונס - מהביקור הראשון שלו במבנה ההיסטורי, ההיכרות עם העובדים, החיפוש אחר מקורות ההשראה, המתחים, הקשיים והלחצים. התוצאה הסופית: תצוגת אופנה שאפתנית להפליא ומרהיבה ביופיה.
בימוי: פרדריק טצ'אנג (90 דק', צרפת, 2014 )

איריס | Irisהתחרות הרשמית – פסטיבל ניו-יורק 2014
סרטו האחרון של הדוקומנטריסט האגדי אל מייזלס (Grey Gardens, Gimme Shelter), מחבֵּר בין הקולנוען בן ה-88 (שנפטר במרץ השנה) לבין אייריס אַפּפֶל. לאייריס, פאשניסטה ססגונית ושנונה בת 93, היתה נוכחות יוצאת דופן בסצינת האופנה הניו-יורקית במשך עשורים רבים. יותר מאשר סרט על אופנה, זהו דוקו על יצירתיות ועל השפעתה של הרוח החופשית על ההשראה. הסרט מתעד אשה מיוחדת במינה שהתשוקה שלה לאופנה, אמנות ואנשים, היא מעיין חיים נובע שמזכיר לנו שלבוש, כמו גם החיים עצמם, הם ניסוי. למרות שחייה היום מלאים בזוהר, היא עדיין חיה עם ערכים ומוסר עבודה שמקורם בילדותה בקווינס בעת השפל הכלכלי הגדול. "יש לי מזל שאני עדיין עובדת. אם יש לך מזל לעשות מה שאתה אוהב, כל השאר יגיע".
בימוי: אלברט מייזלס (78 דק', ארה"ב, 2015 ) 


פזרו את אפרי בברגדורף?? | Scatter My Ashes at Bergdorf's
סיפורה של חנות היוקרה האגדית שבשדרה החמישית בניו-יורק - אבן דרך בנסיקתם של מעצבי-על רבים שעובדים היום בתעשיית האופנה – שממשיכה להוות השראה לכל מעצב באשר הוא. הסיפור מובא באמצעות ראיונות עם מעצבים מן השורה הראשונה, בהם קארל לגרפלד, וורה וונג, מארק ג'ייקובס, ג'ורג'ינה צ'אפמן, כמו גם עם כמה מהלקוחות המפורסמים ביותר (בהם ג'ואן ריברס עליה השלום, קנדיס ברגן תבדל"א, ואפילו אייריס מהסרט דלעיל), עובדים ותיקים, ובני המשפחה המייסדת – משפחת גודמן. 
כמו ב"גיליון ספטמבר" ואנה ווינטור, לברגדורף גודמן יש את לינדה פארגו, שמחליטה איזה מעצב בפנים ואיזה בחוץ. כך נפגוש את צוות העיצוב הצעיר NAHM, שמנסה לשים רגל בדלת ולהיות מוצג בחנות, ומתמודד עם דרישותיה של פארגו. במקביל, מלווה הסרט את תהליך יצירת חלון הראווה של תקופת החג, ע"י דייוויד הואי וצוותו.
בימוי: מת'יו מיל (89 דק', ארה"ב, 2013)


נביאי/קובעי/חזאי הטרנדים | Trend Beacons
מיהם האנשים שחוזים מה יהיה הטרנד החם הבא? אופנה ועיצוב משפיעים על כולם, מידי יום ביומו. לרובנו אין ממש מושג כיצד הדברים עובדים – כיצד טרנדים נוצרים ומכניסים ליוצריהם ממון רב? היכנסו לעולם הסודי של מנבאי הטרנדים, קומץ אנשים שבוחנים מה קורה מבחינה גלובאלית, גיאו-פוליטית, אמנותית, תרבותית, כלכלית, וכו'. על-סמך הבדיקות הללו הם מפתחים תחזית לשנתיים קדימה עבור מעצבים ויצרנים. אז כיצד למעשה נולד טרנד? כיצד עסקים צריכים להחליט מתי להיכנס לגל או לרכוב עליו? שהרי החלטה שגוייה עלולה לעלות כסף רב ואולי אף למוטט חברה. במרכז הסרט שלושה נביאי טרנדים: הצמד ראבאג' וכריסטין בולאנד, שמכניסים אותנו למעבדתם – משלבי איסוף המידע ועד התחזית הסופית שהם מייצרים. האם התחזיות שלהם אכן יקבעו את הטרנדים של האופנה והעיצוב בזמן הקרוב?
בימוי: טורקל הארדסונורן, מרינו ארנארסון (70 דק', צרפת/ארה"ב/איסלנד/הולנד, 2015)

Wars - הרומן של הוליווד עם החזִיה.
כיצד הפכו לִבְני-נשים, חזיות ותלבושות סקסיות לסמל למיניות נשית בקולנוע ההוליוודי? בשורה של ראיונות מרתקים עם המעצבים ג'אן-פול גוטייה ושנטל תומאס, עם השחקנית דבי מזר ("באטמן לנצח"), השחקנים סטיבן דורף ("אי-שם") ומייקל מאדסן ("להרוג את ביל"), הדוגמנית אווה פאדברג, כוכבת הפורנו צ'יצ'ולינה ועוד, בודק הסרט את יחסי הגומלין בין התרבות הפופולארית והקולנוע לבין הייצוג הנשי, כפי שבא לידי ביטוי על המסך עם לבני הנשים. כיצד משנה האספקלריה הנוכחית את הדרך בה אנחנו מביטים ביצירות הללו ככאלה שמעצימות או מחלישות נשים?
עם דוגמאות מאז ועד היום – מג'יין מאנספילד, מרילין מונרו ומרלן דיטריך ועד מדונה וניקול קידמן – הסרט מאיר תופעה שעד כה לא ממש הסרנו ממנה את הרעלה.  
בימוי: הרמן וסקֶה (52 דק', גרמניה, 2015)
מקווה שתהנו
ונתראה בפוסט הבא
                                 אוהבת רותם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה