יום ראשון, 10 במאי 2015

התמודדות בעולם השפע


היי לכולם,
מה שלומכם? היום החלטתי לכתוב ולשתף אתכם בנושא כאוב ורגיש כמעט אצל כולנו.. הדיאטה?

צמרמורות דיאטה

ברגע שאני רק שומעת את המילה הזו ישר עוברות בי צמרמורות ואני מוצאת את עצמי רעבה ומדלגת בריצה קלה לעבר המטבח... הוזמנתי לאחרונה להרצאה של יופלה דיאט שמצאו אותי בפיסבוק אחרי פוסט ה"דיאטה אחרי פסח" שהעלתי. ההרצאה של הדיאטנית ההוליסטית טליה לביא דיברה על כך שדיאטה היא לא רק איך אוכלים, אלא גם מה חושבים.

שהאכילה שלנו היא לא רק פיזית בשביל הצורך הפיזי להתקיים; מה שהיה נכון לפני עשרות שנים. אלא כיום האכילה שלנו
היא ברובה רגשית, נפשית, העיניים והריח גם משפיעים ולוקחים חלק ולכן קשה לנו יותר להתמודד עם נושאי המשקל
והתזונה.


להיראות טוב

יותר מזה, כל בוקר אנחנו מתלבשים יפה, מתבשמים ואם אנחנו מהצד הנשי אז גם מתאפרות, ולמרות כל המאמץ חלקנו עדיין מרגישים שמשהו חסר. הבריאות שלנו. היא הולכת יד ביד עם יופי ומראה מטופח ומוקפד. תמיד אנחנו אומרים שהלוואי שהיינו כמה קילוגרמים במשקל פחות וזהו אנחנו נהיה מאושרים. ואכן אני מבינה זאת כי גם אני במצב הזה אבל צריך לשים לב על החבל הדק בין הרזייה בריאה לעומת משהו שכבר יפגע בנו ובאמת למי שצריך להרזות ולבין מי שלא צריך...

אז מה דעתכם אם נקרא לתהליך במושג של אורח חיים בריא שזהו מושג הנכון והנעים לשמוע מאשר המילה דיאטה?

בתהליך של אורח חיים בריא אנחנו משנים הרגלים לאורך זמן, מסגלים את עצמנו לתזונה נכונה יותר אשר בריאה לנו והיא תניב תוצאות לכל החיים. מאשר דיאטה קשה , מייסרת וקצרת זמן ולרוב עם סיכוי הצלחה קטנים יותר. ברור שתהליך בשינוי אורך חיים בריא הוא לא קל ומצריך עבודה רבה על עצמינו (ובעיקר עבודה מוחית) אבל התהליך אפשרי ומניסיון אישי שלי לאחרונה התהליך כדאי!




לא לסבול

אורח חיים בריא מבחינתי הוא תהליך שאוכל להתמיד בו ולהצליח לשמור ולא לחרוג. הרי מה תמיד גרם לי לשבור דיאטה? הקושי באכילת אוכל לא טעים, מי אמר רק ירקות וגבינות ולא קיבל? וסליחה מי קבע שבגלל שאני נמצאת בעודף משקל וצריכה לעבור תהליך הרזייה, אומר שאני צריכה לסבול?! גם לי מגיע משהו טעים ומתוק! לכן בשביל שנצליח להרזות התנאי הוא מבחינתי (ואני מאמינה שגם מבחינתכם) הוא תהליך שאני לא אסבול הרבה ושאני לא אוותר על הטעם של האוכל.

תמיד שחושבים על אוכל טעים מיד מצטיירת לנו תמונה של קינוח שוקולדי עם קצפת, או איזה הר של גלידה ואכן האוכל הזה מאד טעים , אבל הוא עתיר קלוריות , שומנים וסוכרים ולכן כדאי להימנע ממנו כמה שיותר. אני לא אוסרת אותו מעצמי , אבל כן עוצרת וחושבת כל פעם לפני שאני אוכלת, האם אני באמת רעבה, או האם שווה לי לאכול את המאכל המשמין הזה? למעשה העצירה הזו , החשיבה והדיבור העצמי גורמת לי הרבה פעמים להבין שאני אוכלת סתם ללא שום רעב אלא מסיבה נפשית שאותה אני יכולה לפתור בדרכים לא של אכילה... המלצה אישית שלי שפעם בשבוע תפנקו את עצמכם עם מאכל אחד טעים ( אבל אחד כן ) ובכך יש לכם שבוע שלם לחשוב ולהחליט עם איזה פינוק תתפנקו בסופ"ש ויותר קל ככה לשמור ולעבור את מהלך השבוע ללא חריגות מיותרות. מפני שאם אנחנו נמנע מעצמנו מאכלים מתוקים לאורך זמן, אנחנו כבר יודעים מהם התוצאות... בולמוס אכילה מטורף של מתוקים שאי אפשר לשלוט על עצמינו וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה... יש לכל אחד מאיתנו את החולשה למאכל מסוים ולכן אסור לנו להימנע לגמרי מהחשקים שלנו , אבל אם אנחנו מגבילים אותם זוהי הדרך הנכונה.



פתרונות

אבל ברגע של חולשה יש פתרון חדש וטעים שנותן לנו מענה נפלא מבלי לשלם מחיר קלורי גבוה : הדיאט יופלה החדש
במשקה בטעמי תות / מנגו בננה. לאחרונה הוא החבר החדש שלי שמלווה אותי לכל מקום. מאד אהבתי שהבקבוק בכמות מדויקת אשר בולמת את הרעב של הבוקר או אפילו מצוין כמנת ביניים. המשקה בעל ערך קלורי של 60 קלוריות ל150 מ"ל ולכן זהו פתרון נפלא ולא משמין והכי חשוב- טעים! ועוד נתון מעניין שהמשקה עם ממתיק סטיביה ממקור טבעי ולכן לא
מורגש טעים לוואי וגם המוצר בריא מאשר ממתיקים מלאכותיים אשר לא בריאים לנו, כי אנחנו נמצאים באורח חיים בריא נכון? אז גם הבריאות חשובה!



לכן הטיפ שלי לפוסט זה הוא קודם כל לעשות שינוי , זה הזמן לעבור לאורח חיים בריא! כי אל תשכחו שהקיץ כבר כאן וכדאי להשיל קילוגרמים עודפים ובעזרת היופלה החדש התהליך יהיה לכם קל יותר וטעים יותר!

אם אתם עדיין לא עוקבים בדף הפייסבוק זה הזמן !
או בדף האינסטגרם

                                        אוהבת רותם




8 תגובות:

  1. בהצלחההההההה
    דיאטה טעימה ונעימה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! היום בהחלט אפשר לדבר על אורח חיים טעים ונעים!

      מחק
    2. חשוב לא להזניח את עצמנו , שאחרכך לא נדע מאיפה להתלחיל לאסוף בחזרה כל מה שהוזנח!
      יישר כח!

      מחק
    3. בהחלט יקירה את צודקת :) תודה רבה !

      מחק
  2. נו אז איך הולך ? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא קל לא קל, אבל אני לא נשברת :) מקווה להמשיך להתמיד !

      מחק
    2. כל הכבוד ,יישר כח :) אל ייאוש

      מחק